Als je per ongeluk iets hebt gekocht via een app kun je proberen je geld terug te vragen. Dit is echter niet makkelijk. Zo verwacht Apple een brief in het Engels als je per ongeluk iets in de App Store hebt gekocht en heb je in de Google Play store van Android maar 15 minuten de tijd om je geld terug te vragen. Ben je te laat, dan moet je rechtstreeks contact opnemen met de app-ontwikkelaar. Aankopen in de Windows Phone Store van Microsoft zijn definitief. Hier krijg je dus geen geld terug. Kies daarom voor instellingen waarmee je voorkomt dat je per ongeluk iets via een app kunt kopen.
Hoe voorkom ik dat ik per ongeluk iets koop in een app of appstore?
Direct doen (of laten):
Voorkom ongewenste in-app-aankopen
Pas de instellingen op je smartphone of tablet aan
-
print
In-app aankopen uitzetten
-
Tik op 'Play-Store'.
-
Tik op de drie streepjes die onder elkaar staan.
-
Tik op 'Instellingen'.
-
Tik op 'Verificatie vereisen voor aankopen'.
-
Kies de instelling van je keuze.
• Voor alle aankopen
• Elke 30 minuten
• NooitLet op: In-app aankopen in de Google Play Store kun je nooit helemaal uitzetten.
-